Plujte s námi na vlně informací v moři novinek s kapkou relaxu…
České loděnice mají nové zakázky, plánují stavbu další haly a chtějí obnovit tradici praktické výuky učňů. Společnosti v současnosti chybí zaměstnanci. Klíčovou pracovní silou byli Ukrajinci, kteří se do země nyní kvůli epidemii koronaviru nemohou dostat. Informoval o tom portál zdopravy.cz.
„Začínáme pociťovat až fatální nedostatek pracovníků, což by mohlo ohrozit termíny dodání zakázek. Pro pracovní síly ze zahraničí není možné kvůli koronaviru získat povolení,“ řekl novinářům ředitel společnosti Pavel Mráček, podle kterého je na stavbu nákladní lodi nutné mít zhruba 40 lidí. V současnosti pro nizozemského zákazníka budují 110 metrů dlouhý, 11,5 metru široký a 5 metrů vysoký chemický tanker o váze 700 tun.
„Stavíme jen trup. Nemůžeme udělat kompletně vybavenou loď, protože by vážila dvojnásobek a nebylo by ji možné po Labi přepravit,“ uvedl Mráček. Firma zvládne vyrábět tři lodě najednou. „Vše je ale o dostatku lidí, protože místní svářeči a obráběči odjíždí za prací do Německa. Jsme odkázáni na cizince,“ řekl dále Mráček.
Společnost opravuje lodě jak tuzemským, tak zahraničním zákazníkům. České loděnice působí na trhu nepřetržitě od 19. století. Jsou tradičním výrobcem nákladních lodí všeho druhu, technických plavidel a plovoucích zařízení.