Plujte s námi na vlně informací v moři novinek s kapkou relaxu…
V souvislosti s prodloužením splavnosti Baťova kanálu do Hodonína proběhla montáž stavidel na jezu Sudoměřic. Uvedlo to Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR).
Jez má dvě jezová pole a každé z nich je vybaveno dvěma stavidly. Stavidla na jezu budou podle ŘVC udržovat hladinu pro bezpečnou plavbu na 5 km Baťova kanálu až po plavební komoru Petrov. Stavidla jsou 2,1 m vysoká a 5,1 m široká.
Výstavba plavební komory Rohatec – Sudoměřice a úpravy říčky Radějovky v délce přibližně 800 metrů umožní propojení Baťova kanálu se splavnou částí řeky Moravy u Hodonína. Říčka Radějovka bude prohloubena na plavební hloubku 1,5 metru a rozšířena na minimální plavební šířku ve dně 6 metrů.
V místě zaústění do Moravy bude koryto široké 16 metrů. Tyto práce umožní bezpečný provoz rekreačních plavidel. V upravovaném úseku se nacházejí dva hospodářské mosty využívané zemědělci, které budou nahrazeny novými mosty ve stejných parametrech s vyšší podjezdnou výškou 4 metry.
Zároveň pokračuje modernizace plavební komory ve Veselí. Rekonstrukce je součástí komplexních oprav všech plavebních komor, které Povodí Moravy na Baťově kanálu plánuje. Komory byly postaveny ve 30. letech minulého století a v průběhu svého fungování procházely pouze dílčími opravami. Jedná se o jeden z nejvýznamnějších projektů, které se na vodní cestě v jeho moderní historii uskutečnily.
Práce v následujících týdnech budou zahrnovat převážně armování, bednění a betonování jednotlivých bloků. Oprava bude podle plánu dokončena do konce dubna tak, aby 1. května mohla bez omezení začít hlavní plavební sezóna.
Povodí Moravy jako správce Baťova kanálu v posledních letech výrazně investuje do bezpečnosti, komfortu a plynulosti plavby na Baťově kanálu. Loni například dokončilo modernizaci rejd jedenácti plavebních komor spojenou s výstavbou nových čekacích stání za 61 milionů korun, která výrazně přispěla k bezpečnosti provozu na vodní cestě.