Plujte s námi na vlně informací v moři novinek s kapkou relaxu…

Obnovena plavba po Labi, ale na vlastní nebezpečí

Datum: 12.10.2024

Pristav-Decin

Povodí Labe navrhlo Státní plavební správě obnovení provozu na labské vodní cestě v celé délce od Kunětic po státní hranici s Německem, ale na cestě platí řada četných omezení, které se týkají zejména plavebních hloubek, plavebního značení, provozu plavebních komor a vjezdů do přístavních bazénů.

Portál zdopravy.cz informuje: „plavba by měla probíhat s maximální opatrností co nejblíže středu plavební dráhy, neboť na okrajích plavební dráhy nejsou zaručeny nejvyšší povolené hodnoty ponoru plavidel (do zaměření celé šíře plavební dráhy).“ Správce vodní cesty navíc negarantuje zajištění plavebních podmínek. Plavba je tak v současnosti možná pouze na vlastní nebezpečí. Další zlepšování plavebních podmínek a zmírňování omezení bude podle Povodí Labe záviset na průběhu prověřování všech úseků labské vodní cesty a na výsledcích kontroly a měření.

Na jaře poslanci schválili Česko-německou dohodu o Labi. „Na české straně mají být na úseku Labe od Ústí nad Labem až ke státním hranicím mezi Českou republikou a Spolkovou republikou Německo připraveny parametry plavební dráhy vyplývající z aktuálně platných koncepčních dokumentů v oblasti vnitrozemské plavby. V návazném úseku na úseku mezi Ústím nad Labem a Týncem nad Labem pak budou zajištěny stávající parametry vodní cesty s plavební hloubkou 230 cm a současně v úseku mezi Týncem nad Labem a Pardubicemi opatření s cílem umožnit plavební hloubku 230 cm až do cílového přístavu v Pardubicích,“ stojí v květnové tiskové zprávě ministerstva dopravy.

Na německém úseku Labe je pak cílem údržby hloubka plavební dráhy 140 cm, což odpovídá německému strategickému dokumentu s názvem Celkový koncept Labe. „Kromě parametrů plavební dráhy na území České republiky a na území Spolkové republiky Německo, počítá dohoda se zřízením Společné komise, jejímž úkolem bude provádět monitorování parametrů plavební dráhy a navrhovat opatření k jejímu zlepšení,“ doplňuje ministerstvo. Podle ministra dopravy Martina Kupky je labská vodní cesta klíčová nejen z pohledu České republiky, ale i v transevropské síti TEN-T a Česko chce usilovat o její další rozvoj.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

šestnáct + 17 =