Plujte s námi na vlně informací v moři novinek s kapkou relaxu…
Plavba uhlí po Labi může být variantou pro případ výluk na trati do Německa. ČD Cargo totiž se svým obchodním partnerem zkouší nový způsob, jak k zákazníkům na Ostravsku přepravit černé uhlí z Austrálie. Nově ho na koleje překládá až v Děčíně namísto některého z evropských přístavů. Tématem se zabýval portál zdopravy.cz.
„S našimi partnery nejčastěji zajišťujeme vozbu černého uhlí z polských přístavů Gdaňsk, Štětín, z nizozemského Rotterdamu, ale výjimkou není ani slovinský Koper, nebo nebo chorvatský přístav Rijeka/Bakar,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Tomáš Tóth. Jedná se o způsob využití dvou různých módů dopravy i pokus, jak oživit děčínský přístav.
Oproti přepravě už z Rotterdamu vlakem je nový způsob pomalejší, ale mohl by být levnější. Dopravce ČD Cargo ho zkouší také kvůli možným komplikacím s omezenou kapacitou dopravy po trati podél Labe mezi Německem a Českem.
„Dosud jsme zákazníkům vozili uhlí přímo z Rotterdamu. Je to první vlaštovka, pokus, jak z části alternovat letos plánovanými výlukami omezený železniční úsek Děčín – Bad Schandau a případně i výluku v samotném přístavu. 1 300 tun není mnoho na koridorový vlak, ale je to test. S naším obchodním partnerem po realizaci sedneme a budeme vyhodnocovat technologii i skutečnou ekonomiku vozby. Rozhodně to nebude mainstreamová záležitost, ale jako doplňková varianta, jak navýšit kapacitu služeb. Může to být zajímavá funkční alternativa,“ doplnil Tóth.