Plujte s námi na vlně informací v moři novinek s kapkou relaxu…
„Důležitá je synergie na mnoha úrovních. Musíme v ní dále pokračovat. Projekt splavnění Dunaj-Odra-Labe má obrovskou sociální hodnotu,“ zdůraznil Przemyslaw Zukowski z odboru vodního hospodářství a vnitrozemské plavby. Na námořní a vnitrozemskou vodní dopravě v Polsku se negativně projevuje generační obměna. „Odchází vysloužilí kapitáni, uspokojivý není ani zájem studentů o plavební školy. Mladší lidé hledají práci v západní Evropě. Chceme je postupně lákat zpátky do Polska. Zatraktivnit obor,“ konstatoval Zukowski.
S nadčasovými plány odboru vodního hospodářství a vnitrozemské plavby souvisí také to, že mnoho polských regionů už přizpůsobuje územní plány dopravě po řekách. „Limituje nás ale absence vládního programu. My vytváříme finanční prostředky, de facto účelový fond pro rozvoj vodní dopravy,“ řekl dále Zukowski. Zdůraznil také návrat významné strategické suroviny, uhlí, na nedaleký Gliwický kanál. Obchodníci podle něj začali vodní dopravě opět věřit a vnímají ji jako klíčovou pro celkový obchodní rozvoj Polska.
„Chceme také vrátit vodní dopravu na Odru. Akce ovšem musí mít své hospodářské opodstatnění. Odpovídáme si na otázky, co budeme vozit, ptáme se na názor obchodníků, hledíme na prognózy,“ vyzdvihl Zukowski, který neopomenul ani 200. výročí podepsání Bohumínského protokolu, které by Poláci s Čechy v příštím roce rádi oslavili.